top of page
  • תמונת הסופר/תyana rizman

הפחדים הפנימיים שעצרו אותי: התגברות על המכשולים להצלחה

עודכן: 23 בספט׳ 2023

בעולם העסקים שבו אנחנו זה העסק שלנו זה מאוד טבעי לחוות פחדים ומחשבות שיכולות לעכב אותך ולמנוע ממך למצות את מלוא הפוטנציאל שלך. מהניסיון שלי, אלו הם חמישת הפחדים הפנימיים הנפוצים ביותר, וכאשר אנחנו מוטים להאמין להם, ולאפשר להם לנהל אותנו הם יכולים לעצור אותנו מלהגיע ליעדים שלנו. על ידי הבנת הפחדים הללו ועבודה על להתגבר עליהם, אנחנו מצליחים לראות את הכוח הפנימי שלנו ולהשיג הצלחה גדולה יותר בחייך העסקיים והפרטיים.


תסמונת המתחזה: הפחד להיחשף כהונאה

תסמונת המתחזה היא החשש להיחשף כהונאה, למרות ראיות להיפך. הפחד הזה יכול להיות מתיש להפליא, ולגרום לך לפקפק ביכולות שלך ולמנוע את עצמך מלממש את מלוא הפוטנציאל שלך. כדי להתגבר על הפחד הזה, חשוב להכיר ולהכיר בהישגים שלך, ולהתמקד במיומנויות ובחוזקות שהופכים אותך לייחודי ובעל ערך.


הפחד מהצלחה

הפחד מהצלחה הוא הפחד שהשגת המטרות שלך תוביל לציפיות ואחריות גדולות יותר, או תגרום לך לאבד את הדברים שאתה אוהב. כדי להתגבר על הפחד הזה, חשוב להתמקד בתגמולים וביתרונות של הצלחה, ולפתח חשיבה צמיחה הרואה באתגרים הזדמנויות לצמיחה והתפתחות. לפעמים הוא למעשה הפחד מחוסר וודאות. הרבה פעמים אנחנו מכירים את עצמנו ואת החיים שלנו כמי שעוד לא הצליח, כמי שעדיין נמצא במינוס, ואנחנו יודעים בדיוק מה האפשרויות שלנו. פתאום לצד ההצלחה שתגיע אנחנו כבר לא מכירים את המצב הנוכחי, זה הופך להיות מצב חדש ולא מוכר, וזה מאוד מאוד מפחיד.


הפחד לא להיות מספיק טוב

הפחד לא להיות מספיק טוב הוא הפחד שלעולם לא תעמוד בהתאמה לאחרים, או שלעולם לא תוכל להשיג את המטרות שלך. כדי להתגבר על הפחד הזה, חשוב להתמקד בחוזקות וביכולות שלך, ולחפש הזדמנויות לצמיחה ושיפור. על ידי פיתוח חשיבה צמיחה וחיפוש אחר תמיכה מאחרים, אתה יכול לבנות את הביטחון שלך ולהתגבר על הפחד הזה.


הפחד ממה שאחרים יחשבו

הפחד ממה שאחרים יחשבו הוא הפחד שישפטו או יבקרו על ידי אחרים. כדי להתגבר על הפחד הזה, חשוב להתמקד בערכים ובמטרות שלך, ולפתח תחושה חזקה של ערך עצמי. על ידי תעדוף הצרכים והרצונות שלך, וההבנה שזה מעולם לא היה ולא יהיה באמת בשליטתנו מלכתחילה, נצליח להתגבר על הפחד הזה ולבנות ביטחון עצמי חזק יותר.


הפחד מכישלון

הפחד מכישלון הוא הפחד לא להיות מסוגל להשיג את המטרות שלך, או להיראות ככישלון על ידי אחרים. כדי להתגבר על הפחד הזה, חשוב להתמקד בלקחים ובהזדמנויות לצמיחה שיכולות לנבוע מכישלון, ולפתח גישה חיובית וחוסן הרואה באתגרים הזדמנויות לצמיחה והתפתחות.


הפחדים הפנימיים שיכולים לעכב אותנו מלממש את הפוטנציאל שלנו הם טבעיים ושכיחים, אך ניתן להתגבר עליהם. הפחדים תמיד יהיו שם, אני פוגשת גם בעלי עסק עם ותק של 15, 20 שנה שפתאום הקולות האלה משתקים אותם. זה מאוד עוזר לדבר על זה, זה מאוד עוזר להתאמן על זה, בסופו של דבר החוכמה היא לא להעלים את הפחדים, אלא פשוט לא לאפשר להם גישה למה שצריך להיעשות, להחלטות שצריכות להתקבל, ולמה שצריך להניע את העסק. גם אני נתקלת בתסמונת המתחזה שלי לא מעט, ואני כבר יודעת איך לדבר איתה כדי לקחת לה את הכוח ולא לתת לה לשתק אותי.



8 צפיות0 תגובות
bottom of page