top of page
  • תמונת הסופר/תyana rizman

להתגבר על הפחד ממכירה: טיפים לבעלי עסקים קטנים

עודכן: 23 בספט׳ 2023

מכירות יכולות להיות משימה מרתיעה עבור בעלי עסקים קטנים רבים, במיוחד אלה שאלרגים למכירות ותופסים את זה כפעולה שדורשת מאמץ ונקשרת אצלם לכל מיני קונוטציות שליליות.

עם זאת, מכירות הן חלק קריטי לצמיחה ולהצלחה של כל עסק כי בלי מכירות אין לקוחות ובלי לקוחות- אין עסק.

במאמר זה תמצאו טיפים ונקודות למחשבה שיעזרו לבעלי עסקים קטנים להתגבר על הפחד שלהם למכור ולחזק את האמון שלהם בתהליך המכירה שלהם הרי מעבר להכרה ביכולות שלהם ברמה המקצועית של תחום העיסוק, הם צריכים גם להאמין היכולות שלהם למכור, אז הנה כמה דברים שיכולים לעזור:


1.הכר את המוצר/שירות שלך מבפנים ומבחוץ: ככל שתדע יותר על המוצר או השירות שלך, כך יהיה קל יותר למכור אותו. ודא שאתה מבין את היתרונות, התכונות ונקודות המכירה הייחודיות של מה שיש לך להציע. ידע זה גם יעזור לך לענות על כל שאלה שיש ללקוחות פוטנציאליים. מהניסיון שלי הרבה פעמים הקושי במכירות נובע מחוסר בהירות לגבי החוזקות של המוצר, לגבי אופן ההצגה שלו, לגבי התהליך השלם שמכיל הרבה תחנות שצריך להגדיר היטב ואז קל יותר למכור.


2.זהה את קהל היעד שלך: הבנת קהל היעד שלך תעזור לך להתאים את גישת המכירות שלך כך שתענה על הצרכים ותחומי העניין הספציפיים שלהם. זה גם יעזור לך לבנות קרבה ולבסס אמון עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך. אבל יותר מזה, הבנה שיש מי שהוא כן קהל היעד שלך, מאלץ אותנו להבין שיש מי שהוא לא קהל היעד שלנו ואותם אנחנו רוצים לדעת לסנן ולוותר על עבודה מולם. כלומר, דיוק וכיוון לעבר קהל מאוד מסוים מאפשרת לנו להזכיר לעצמנו שאנחנו גם בוחרים את הלקוחות שלנו, ולא הכל מתאים. שזה שיקוף מאוד מציאותי של התוצאות במכירות כי לא את כל מי שיפנה אלינו נהפוך ללקוח משלם אלא רק את החלק שמדויק לנו בדיוק.

כך שאנחנו מסתכלים על מכירות בפרופורציות הראויות ומאוד ממוקדים למי שאנחנו יכולים לעזור לו הכי טוב.


3.בדרך כלל אומרים לנו להתמקד בצרכי הלקוח ולהתמקד באופן שבו אתה יכול לפתור את הבעיות של הלקוח שלך ולמלא את הצרכים שלו. אומרים שגישה זו תעזור לנו לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות ולהפוך את תהליך המכירה למהנה יותר עבור שני הצדדים.

זה נכון, אבל אני רוצה להציע עוד משהו שמאוד עוזר להתחזק במכירות וזה גם לתת מקום לצרכים שלנו.

רוב העסקים שאני מלווה, יש להם צורך עז להשפיע על הקהל שלהם. וגם הצרכים האלה צריכים לבוא לידי ביטוי בשיחת המכירה ובגישה. אני לא חושבת שגם לתת מקום לצורך של הלקוח לבעיה מסוימת וגם הצורך של בעל העסק הם פקטורים חשובים שיכולים וצריכים להתקיים יחד זה לצד זה בשיחת המכירה.


4.תרגול הופך למושלם: ככל שתתרגלו יותר, כך תהיו בטוחים יותר ונוחים יותר במכירה. אתם יכולים לחזור על משפטים חשובים שוב ושוב במיוחד באזורים שאתם מרגישים בהם "פחות בטוחים" כמו תשלום והצגה עצמית, אפשר להקליט את עצמנו מדברים בזום או וואטסאפ, אפשר להאזין לשיחות שניהלנו בעבר וללמוד מהן. תרגול מאוד עוזר להחליש פחדים וחששות ולשפר מיומנות.


5.אמצו דחייה: דחייה היא חלק נורמלי מתהליך המכירה. אל תיקח את זה אישית, ובמקום זאת, השתמש בזה כהזדמנות ללמוד ולהשתפר. זכרו, לא כל לקוח מתאים, וזה בסדר. נסו להתמקד בצורך נוסף שלנו שהוא הצורך בוודאות, בלדעת איפה הדברים עומדים ולא להתמקד ב "סגירת עסקה". כשאנחנו מתמקדים ברצון שיגידו לנו כן, הפחד מדחייה נדלק מהר מאוד. כשאנחנו מתמקדים בלייצר לעצמנו וודאות, אנחנו מאמצים גם את ה "כן" וגם את ה "לא".


6.חפשו חונכות: שקול לחפש חונכות ממי שנתפס בעינייך כהשראה דמויות מפתח בחיים שלנו הם יכולים לספק תובנות חשובות, הדרכה ותמיכה שיעזרו לך להתגבר על הפחד שלך למכור ולהצליח במאמצי המכירות שלך.

ועם הביטחון והניסיון שיש להם, לגשר על חוסר הביטחון שיש לנו. זה מאפשר לנו לפעול באומץ ואומץ, מכירות והצלחה עסקית הם חברים טובים.


לסיכום, התגברות על הפחד ממכירה היא תהליך שדורש זמן, תרגול ועשייה. בעלי עסקים קטנים יכולים לרכוש את הביטחון והכישורים הדרושים להם כדי להצליח במכירות ולהגדיל את העסק שלהם וזה תלוי במוכנות שלהם לאמץ גישה שתומכת הצלחה. כך הפחדים מקבלים הרבה פחות מקום ולא מצליחים להשפיע בפועל.



0 צפיות0 תגובות
bottom of page