top of page

איזה שיטות מכירה בטלפון יכולות לעזור לך לכבוש את הלקוח?

עודכן: 21 באפר׳

שיטות מכירה בטלפון שהופכות את השיחות למסודרות, יעילות

עם סיכוי גבוה להפוך לעסקאות.



שיטות מכירה טלפונית זה בדיוק מה שיעזור לנו לשמור על מיקוד ופוקוס ולשדר מקצועיות כי שיחת מכירה היא שיחה עם מטרה ואג'נדה ברורה עבור 2 הצדדים:


מכל שיטות מכירה טלפונית שיש השיטה הכי יעילה היא להבין שלשיחת מכירות יש מבנה. 

לא משנה היכן תלכו ללמוד מכירות ומה יהיה סגנון המכירה שתלמדו החל מניר דובדבני ועד כל מנטור מכירות בעולם, שיחת מכירות תתחלק ל 3 שלבים או 5 שלבים אבל הרעיון יהיה זהה. 


בכל שיחה נעבור באותן התחנות. אני מאמינה גדולה בפשטות, ולכן תמיד כל שיטות מכירה טלפונית שאני אציג יסתכמו ל 3 שלבים. ככה קל לנו לזכור ולהבין ומה שקל לנו לזכור ולהבין יהיה לנו גם קל ליישם.

אז השיטה הראשונה לשיחת מכירה טלפונית מסך שיטות מכירה טלפונית היא להבין ששיחת מכירה היא כמו נסיעה ברכבת. 

אני עולה ברכבת בתחנת אשדוד, ויורדת בתחנה ספציפית בתל אביב. אני לא נוסעת דרך אילת. 

התחנות בשיחת מכירה, או למעשה ,השיטה, היא לעבור בנקודות האלה:


  1. יצירת חיבור אישי והבנת המציאות הנוכחית של הלקוח

  2. הבנת הצורך של הלקוח והמטרה שהוא רוצה להשיג

  3. העברה מדוייקת של איך אני יכולה לגרום לזה לקרות וסגירת העסקה


שיטות עבודה בכל תחום בחיים, אמורות לעזור לנו להתמקד לעבר צעדים ברורים, מנוהלים ומוקפדים וזה מונע מאיתנו להתפזר בשיחת מכירה, להיות חבריים מדיי בשיחת מכירה, לחרוג מגבולות בשיחת המכירה, ולהתבחבש ולא להגיע לא לתל אביב ולא לשום מקום אחר. אז שיטות מכירה טלפונית מתחילות במיקוד ומבניות.

 

שיטות מכירה בטלפון יחזירו לנו את השליטה על המרחב שנוצר בזמן שיחה טלפונית עם לקוח מתעניין


שיטות מכירה בטלפון מדברות הרבה על החשיבות של הכנה מראש. 

בין אם הכנה מנטאלית, בין אם הכנה של תסריט ומודל של שיחה, והשיטה שאני מוצאת בה ערך עצום זה המחקר המקדים שניתן לעשות על כל לקוח שפונה עלינו בעידן הסטורי והרשתות החברתיות. 


אשתף אותך בפתיחות שהתחומים שאני הכי אוהבת ללוות הן הדרכת הורים ומאמנים לכלכלת הבית, באופן אישי יש לי איזה חיבור לעולמות האלה ואני מאמינה שלעזור לעסקים האלה להגיע לכמה שיותר אנשים זה ממש בגדר שליחות, פשוט בגלל המצב בארץ עם כל הסטרס והמתח והמציאות ברמה הביטחונית והכלכלית. בכל מקרה, פנתה אליי מדריכת הורים לאימון וליווי ממוקד מכירות, ולאחר שוטטות קצרה בתכנים שלה הבנתי שאני לא מסכימה ברמה האמהית, עם המסרים שלה, שאני ממש נגד הגישה שלה, ושאני לא רואה כאן טעם לעבודה משותפת. אז חסכתי לשתינו את הזמן וגם פעלתי לפי עולם הערכים שלי והבנתי שאין לי שום עיניין ללמד אותה שום שיטות מכירה בטלפון ושום עיניין ללוות אותה.

מצד שני עסקים אחרים שפונים אליי לאימון מכירות, משיטוט ברשתות אני יכולה בקלות להתרשם האם מדובר על בעל עסק שמשווק? מה המסרים שלו? מה הנוכחות שלו? מה האג'נדה שלו? מה הבהירות שהוא יודע לייצר לגבי העשייה שלו וכך להגיע לשיחת המכירה עם תחושת בטחון גדולה יותר, תחושה של שליטה מעצם איסוף המידע, וגם עם חלק מהמידע בכלל לא ישרת אותי בשיחה, אני פשוט אגיע בתחושה שאני כבר מכירה ויודעת וזאת שיטה נהדרת לעמעם את תחושת חוסר הוודאות לעבר מי אנחנו עומדים לפגוש.


בעצם שיטות מכירה בטלפון זה לא רק מה שקורה במהלך השיחה, אלא גם מה שאני למדה על הלקוח לפניה.

בירור קצר על הלקוח גם יכול לעזור לנו לייצר כימיה בקלות רבה יותר, ולהגיע מוכנים יותר לשיחה ולכן הוא חלק חשוב משיטות המכירה בטלפון  שכדאי לנו לאמץ.



 

הדרך למכירה מוצלחת: אסטרטגיות ואפילו טיפים למכירה טלפונית בעידן הדיגיטלי


 

האמת היא , טיפים למכירה טלפונית שיהיו הכי מדויקים ונכונים עבור שיחת המכירה יגיעו מהלקוח ולא מאיתנו. 

בעידן המדהים שבו אנחנו חיים ובהמשך ישיר לשיטות מכירה בטלפון שעליהן דיברנו קודם כמו היכרות מוקדמת עם הלקוח, הפעם נעלה רמה והטיפ הנוכחי הוא- שאלון. שאלון מקדים לשיחת המכירה. בשאלון הזה כבר נרצה להניח שאלות שיעזרו לנו להבין את המציאות הנוכחית, המטרות, החשקים הצרכים, והצעדים שניסה עד שהגיע אלינו, וכך להגיע לשיחת המכירה כשכל מה שנצטרך כ טיפים למכירה טלפונית הנוכחית כבר נאמרו לנו על ידי הלקוח בכבודו ובעצמו.


בנוסף, זה משדר עוד רמה של מקצועיות, זה גורם ללקוח להיפתח אלינו וכבר לשתף אותנו וכך גם מייצר קרבה וכל זאת עוד לפני שאמרנו 'הלו'. אפשרות נוספת היא וזה אחד ה טיפים למכירה טלפונית האהובים עליי, זה להתחיל להתכתב בוואטסאפ. לבקש לשמוע עוד על האדם שפונה עוד לפני השיחה, לברר עוד כמה שאלות קצרות לפני שיחת המכירה עצמה, כך אנחנו יכולים שוב להמשיך לבנות קשר עוד לפני השיחה עצמה. 



אנחנו רוצים להיות כמה שיותר חדים ומדוייקים ולשדר מקסימום תשומת לב.

כדי להיות בנוכחות אמיתית בשיחה, הכינו את המרחב מסביבכם באופן שיעזור לכם להתרכז אך ורק בלקוח.  

זה אומר לא להיות מול מסך, לא להכנס לוואטסאפ, לא להדליק טלוויזיה, לא לקרוא עיתון, לא לעבור על המיילים בזמן שהלקוח מדבר איתכם. 

זה חלק מהעיניין של שיטות מכירה בטלפון שממש יעזרו לנו להתרכז ולזרום בשיחה בלי לאבד את חוט המחשבה.

לנהל את השיחה במקום שקט ונעים שיעזור לנו גם לשדר בדיוק את זה. 

טיפים למכירה טלפונית אמורים לעזור לנו לנהל שיחה בצורה טובה יותר ולכן כדאי שנמזער הסחות דעת. 



 


אבל אם לומר את האמת, אתם יודעים מה הבעיה עם טיפים למכירות בטלפון? היישום


טיפים למכירה בטלפון הם רעיון נהדר כדי להתחיל לבנות את הפרסונה המכירתית שלנו. 


העיניין הוא, שהרבה טיפים למכירות בטלפון שאנחנו פוגשים- קשה לנו ליישם.

זה נכון גם לגבי שיווק או כל מיני תובנות. אנחנו יודעים שכדאי להתמיד בחדר כושר וזה קשה ליישם, אנחנו יודעים שצריך לשתות הרבה מים וזה קשה ליישם ואנחנו יודעים שצריך לשווק וזה משהו שקשה ליישם ואני לגמרי מבינה את המקום הזה.



חשוב לי להניח כאן טיפים למכירות בטלפון שהם יחסית 'קלים לעיכול' כי את שאר עבודת העומק שתאפשר לנו ממש שינוי התנהגותי לגבי מכירות לא ניתן לפתור על ידי טיפ פה וטיפ שם. טיפים למכירות בטלפון לא יעזרו לנו לייצר בהירות לגבי השירות שלנו, או יעזרו לנו להעביר מסרים בצורה מדוייקת. זה בהחלט דורש ליווי ואימון והפנמה של תובנות מסויימות…

אז אני מציעה ליישם את מה שיש כאן אבל כדי לייצר שינוי רציני, עקבי, ממש לבנות שיטות מכירה בטלפון שתואמות את האופי של העסק שלכם נדרש יותר מרק טיפים  למכירות בטלפון.



 


איזה טיפים למכירות טלפוניות ממש לא רלוונטיים לתקופה שלנו ויכולים לגרום נזק?


אפשר לשתף אותך בטיפים למכירות טלפוניות שאני ממש שונאת ונמנעת מלתת אותם בעצמי?

באופן אישי כל טיפ שאומר שאנחנו צריכים לשנות את סגנון הדיבור שלנו לפי סגנון הדיבור של הלקוח

(בדרכ כשמלמדים אותנו סגנונות תקשורת מתייחסים לזה) אלו ממש טיפים למכירות טלפוניות שאני לא אוהבת. 


אני מאמינה שזה גורם לנו לחשיבת יתר במהלך השיחה והקושי הזה להבין איזה גרסא אני אמורה להיות עכשיו, 

מפספס את המטרה בעיניי.  בסוף הלקוח יעבוד איתי ויצטרך להתחבר לסגנון הדיבור שלי ואני מעדיפה להתמקד באיך אנחנו יכולים להתאים אחד לשני במקום להתעכב על איזה סגנון דיבור שהוא לא הדיבור הטבעי שלי יגרום לו לסגור עסקה.


טיפים למכירות טלפוניות מאוד כיוון שאני ממש לא אוהבת זה כל העולם הזה שתופס את הלקוח כפחות חכם, מתוחכם, מבין או מפותח ממני. כלומר כל השיטות מכירה בטלפון של או עכשיו או אף פעם, זה ממש נוגד את תפיסת 'מערכת היחסים' שאני מאמינה שנוצרת עם לקוחות מתעניינים, ואני מאמינה שתחושה כזאת סביב שיחות מכירה היא לא באמת מקדמת ומשדרת הרבה מאוד לחץ שלילי. אני כן חושבת שצריך לוודא שעשינו כל מה שאפשר כדי לסגור במקום. אבל בעיניי, טיפים למכירות טלפוניות שמתייחסים לשיחת מכירה כמשהו שצריך להלחיץ ולדחוף אותו יותר מרחיקים מאשר מאפשרים עסקאות.




כדי באמת להצליח ב מכירות בטלפון טיפים לא תמיד ייתנו לנו את הפתרון. שיחות מכירה זאת דלת הכניסה של הלקוח המתעניין לעסק שלך, תן להן את הכבוד הראוי, ותלמד איך לעשות את זה בצורה מקצועית


עולם שלם שנקרא מכירות בטלפון טיפים בודדים לא יכולים לפצח. שיטות מכירה בטלפון הן תחום עצום ויש בתוכן דברים שמתאימים לנו ודברים שפחות. זה דורש מאיתנו זמן תרגול, זמן התנסות בשטח דיוק, והרבה מאוד התבוננות מהצד. 

יש לי לא מעט מתאמנים שהגיע עם כזה בלאגן בראש לגבי איך לנהל מכירות בטלפון טיפים שהם קיבלו מכאן ומשם ומנטור כזה ומאינסטגרם כזה, בסופו של דבר צריך לכנס את הדברים לכדי שיטות מכירה בטלפון שתואמות אותך.


כדי באמת להצליח במכירות חובה להיות בבקרה והאזנה לשיחות המכירה שלכם. הרבה פעמים כשאנחנו לומדים מכירות בטלפון טיפים רבים מתייחסים לאיך להתנהל במהלך השיחה מול הלקוח, ולא מוזכר הנושא הזה של להאזין לשיחות המכירה שלכם. ברגע שאנחנו פוגשים את עצמנו במציאות, במהלך שיחות מכירות בטלפון טיפים מדוייקים יבואו רק מתוך ההאזנה שלכם לעצמכם.

לא חייבים לבד- אפשר גם ביחד איתי.





34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page