top of page

איך להצליח במכירות טלפוניות?

עודכן: 21 באפר׳

גם אם את לא מאמינה בזה שאת יכולה להיות אשת מכירות,

בכל זאת איך להצליח במכירות טלפוניות ולקדם את העסק שלך?


מכירה טלפונית היא בראש ובראשונה שיחה בין שני אנשים (אפילו אם את מוכרת לארגון) .


איך למכור בטלפון                       מכירות טלפוניות טיפים        מכירה טלפונית הדרכת מכירות        מכירה טלפונית                   מכירות טלפוניות

מכירה טלפונית, מעבר להיותה מעמד שמלחיץ וקצת מוציא אותנו משיווי משקל היא

בסופו של דבר שיחה. כמו כל שיחה שאנחנו מנהלים, במעלית, באיסוף של הילדים בגן, בתור בסופר,

שבה אנחנו פשוט מכירים את הצד השני.


בשלב הראשוני אנחנו רוצים לשחרר לחץ ולקבל את העובדה שאנחנו נמצאים בתוך אזור של חוסר ודאות.


אין לנו מושג אם נפגוש מישהו נחמד או לא, אם זה מישהי שעוברת עליה יום טוב או שיום גרוע, 

אם השיחה תזרום או שתהיה תקועה. ואין לנו על זה באמת שליטה.



אני מתחילה עם האמת לאמיתה כי במקום ללמוד טכניקות איך להצליח במכירות טלפוניות או להכנס למרתון של תרגולים וסימולציות של התנגדויות אנחנו צריכים גם להכיר במציאות והיא- 

כל שיחת מכירה טלפונית יכולה להתפתח לכל כיוון אפשרי, ואנחנו נהיה בסדר.


אני כל הזמן נזכרת בסיפור של יעל, בעלת עסק בתחום השיווק שרצתה לפנות לארגונים כסמנכ"לית שיווק חיצונית, והמחשבה שניהלה אותה לפני כל שיחה הייתה "מה אכפת עכשיו למנכ"ל לשמוע אותי? למה שבעל תפקיד כזה או אחר בכלל ישים לב אליי??"


זה גרם לה להימנע מליצור פניות חיצונית (אם זה נושא שמעסיק אותך יש על זה מאמר נוסף וגם פרק בפודקאסט כאן)  וגם היה לה דפוס של להימנע מלקבוע פגישות ומעמדי מכירה.

זה נכון שכלים פרקטיים לאופן ניהול שיחת מכירה נתנו לה ביטחון מסויים, אבל בסופו של דבר מה שעבד עבורה היה התזכורת שכולנו עושים קקי באותו האופן.

כן, כן, מוזר וגס ככל שזה ישמע לך, זה היה מה שאפשר לה לנוע קדימה.

גם המנכל וגם היא, וגם כל בעל תפקיד שאליו היא תפנה בעתיד היו בסופו של דבר עוד בן אדם.

ממש כמוה.התזכורת הלא קונבנציונלית הזו לכך שמאחורי הטייטל יש אדם, זה מה שאפשר לה לשחרר את הסטרס ולהגיע בכלל למעמד של שיחת מכירה טלפונית.


עכשיו שאנחנו כבר נמצאים במעמד השיחה, בלי לחץ, אגו או פחד, מתפנה המון המון מקום לכימיה.


איך למכור בטלפון                       מכירות טלפוניות טיפים        מכירה טלפונית הדרכת מכירות        מכירה טלפונית                   מכירות טלפוניות


אנחנו יצורים חברתיים במהות שלנו. לחייך, ליצור קשר עין ולחפש נקודה משותפת זה האינסטינקט הכי טבעי בכל שיחה שאנחנו מנהלים גם במכירות טלפוניות.


קראתי על ניסוי שבו נתנו לזוגות שלא הכירו, להסתכל במשך 2 דקות זה לזה בעיניים, והשוו את רמת החיבור שלהם לבין אלו שדיברו במשך 2 דקות זה עם זה. התוצאות הראו, שההסתכלות בעיניים יצרה כימיה חזקה, וחיבור עמוק יותר. מאשר זמן השיחה. כלומר מהות החיבור הוא דווקא לא המילים שתבחרו לדקלם או המאפיינים של המוצר שאתם רוצים למכור, אלא היכולת שלכם לייצר חיבור כנה ואותנטי במרחב של השיחה ולא במילים של השיחה.


בשיחת מכירה טלפונית אין עיניים, אין שפת גוף אבל יש חיוך, יש נימה של הטון שיכול להיות חם ונעים ומשדר פתיחות וסקרנות, יש קצב של מילים שיכול להיות איטי יותר וכך גם מכיל וקשוב יותר. 

אנחנו נורא ממהרים ומרגישים שהמהות של מכירה היא מהירות התגובה שלנו, מהירות השליפה, אני מציעה דווקא ההפך. לנוע יותר לאט. לשלוף שאלות לאט, להגיב לאט. לא רצים פה לשום מקום. 


כמו שדייט לא יכול להיות מנוהל מהר מהר ובוא נכיר ובוא נתקדם ויש לתת את הזמן ליצירת חיבור, זיהוי תחומי עיניין משותפים ויצירת האווירה המתאימה, זה נכון גם לגבי שיחת מכירה טלפונית.



 

איך למכור בטלפון בצורה מסודרת ששומרת על האנרגיה שלנו?


איך למכור בטלפון זה באמת נושא מרתק כי יש בו הרבה ניגודיות.

בניגוד מוחלט למה שכתבתי קודם, לגבי זה שיחת מכירה טלפונית היא רק שיחה עם עוד בן אדם, מה שאומר שצריך לדעת לזרום ולנהל אותה בלי הקפדה יתרה על מבנה כלשהו, השלב הבא, הוא דווקא ללמוד את המבנה שמתאים לשיחת מכירה כדי שהשיחה תהיה ממוקדת. 


בשיחה עם עוד אדם שאנחנו סתם פוגשים באמצע הרחוב היא שיחה ללא מטרה. 

שיחת מכירה טלפונית לעומת זאת, היא שיחה שבה יש לשני הצדדים מטרה.


הלקוח המתעניין מחפש פתרון לבעיה, ואנחנו- נותני השירות מחפשים את מי אנחנו יכולים לקדם.

לכן, שיחת מכירה צריכה להיות כזו שבה יש לנו הבנה בדרך שבה אנחנו רוצים ללכת. 


אנחנו רוצים להבין את המציאות העכשווית עבור הלקוח, אנחנו רוצים להבין להבין את העתיד שהוא היה רוצה סביב הנושא שאיתו הוא פונה, ורק אז אנחנו יכולים לשקף איך אנחנו מתאימים לו שם ( ולשחרר אם אנחנו מזהים שזה לא שלנו ).


אם אני מסתכלת על רוב העסקים שאני מלווה, אנחנו נופלים במלכודת זהה, והיא המלכודת שבה אנחנו ממהרים להציג, כשאנחנו צריכים להתעכב על להבין. אנחנו שמים יותר מדי דגש על איך למכור בטלפון, ומפספסים את המרכיב האנושי שגורם ללקוח לעבור עם עצמו, בזכות טיב השיחה שלכם, איזה שהוא תהליך של הבנה עם עצמו.


אנחנו רוצים ללמוד איך למכור בטלפון, ושוכחים שאנחנו כלקוחות שונאים בעצמנו שיחות מכירות טלפוניות זריזות, טכניות, שלא מגלות בנו שום עיניין ובסופו של דבר לוחצות אותנו לרכישה. וככה בדיוק אנחנו נשמעים כשאנחנו ממהרים מדי לדבר על השירות שלנו.


 10 הדקות הראשונות של כל שיחה צריכה להיות מוקדשת להבנת, הכרת ובדיקת החיבור עם הלקוח.


כשאנחנו ממהרים להציג את השירות שלנו אנחנו שורפים הרבה יותר אנרגיה (ולא קלוריות) מה שדורש מאיתנו הרבה יותר מאמץ לעומת שיחה שבה אנחנו מתעכבים, ממש נלחמים באינסטינקט שלנו, ועושים בירור מדוייק ורציני לגבי המחשבות, רצונות, חששות ושיקולים של הלקוח שהגיע אלינו. זה מה שעוזר לנו להציג את השירות באופן הכי מדויק, הכי מוכר בלי לשדר סליזיות, והופך את המכירה לכזו שקורית ללא מאמץ.


(יש מאמר נוסף על איך להתחיל שיחת מכירה?)

איך להצליח במכירות טלפוניות בביטחון ובקלות 0557049302


סביב השאלה איך להצליח במכירה טלפונית , או כל מכירה למעשה, צריך קודם על לאמץ את העובדה שמה שהכי מעניין את הלקוח זה איך אנחנו יכולים לעזור לו. הוא עצמו. לא אנחנו, ולא העסק שלנו. אם נצטרך לשאול את הלקוח אם הוא הבין איך אנחנו יכולים לגרום לבעיה או לקושי או לרצון שלו לקרות הוא יגיד בברור בוודאות כן. 

ברוב המקרים אנחנו פשוט מתפזרים מדי. כדי להצליח במכירות טלפוניות אנחנו צריכים ללמוד איך לשמור על מיקוד, ולא לתת לשום דבר להסיח אותנו מלייצר התאמה בין הצורך של הלקוח- ומה שאנחנו מאפשרים לו להשיג. 

כשנדע להחזיק שיחה עם עוד בן אדם ובשיחה נדע איך להיות בפוקוס ולייצר בהירות, נדע איך למכור בטלפון.


 

מכירות טלפוניות טיפים ורעיונות שיכולים לשמש אותך כבר בשיחה הקרובה


  • כשאנחנו מנהלים מכירות טלפוניות טיפים חשובים הם דווקא אלו ששייכים לעולם של ניהול זמן.

אנחנו לא לוקחים בחשבון שהשיחות יכולות להמשך זמן רב. אני ממש מציעה להתחיל לשים לב לזמן השיחה ולקבל החלטה לנהל אותה. זה משדר סמכות ומקצועיות, זה מראה שאנחנו מעריכים את הזמן שלנו, וכך גם ימשוך אלינו את האנשים שמכבדים את הצבת הגבולות שלנו. 


בתחילת השיחה אפשר לומר : "השיחה תמשך כ 20,25 דקות, והמטרה של השיחה עבורי היא להבין אותך טוב יותר ולראות איך אני יכולה לקדם אותך?" זאת דרך מצויינת לשדר הובלה ולחזק את הביטחון העצמי שלנו, ועל הדרך לקצר שיחות מיותרות ומתישות. יחד עם זאת, אם אחרי 20 דקות אנחנו לא יודעים לאסוף את השיחה, ולסכם אותה, אז הרושם שאנחנו משדרים הוא ההפוך. חשוב שנדע לעמוד במילה שלנו. ולכן כדאי ללמוד מיומנויות של הצבת גבולות, תקשורת נעימה ואסרטיבית, לצד חיזוק הביטחון העצמי שיבוא לידי ביטוי במה שנשדר בשיחת מכירות טלפוניות.


  • כדי להצליח במכירת טלפוניות טיפים רבים מדברים על כריזמה. אבל האמת היא לא צריך להיות כריזמטיים ורבליים ובעלי כישרון יוצא דופן בלספר סיפורים, אלא דווקא סקרנים חסרי תקנה. המפתח לשיחת מכירה טובה הוא בשאלות שתשאלו את הלקוחות שלכם.


הרבה פעמים אנחנו חושבים שכאנשים יותר שקטים אנחנו פחות נצליח במכירות וההפך הוא הנכון. זה אומר שהיכולת שלנו להקשיב לשים לב לפרטים, ולהגיב לאט ובמדויק. המיומנות שכדאי לתרגל היא מיומנות השאילה, ולא מיומנות ההסברה. שאלות יוצרות חיבור, שאלות מגלות מידע ויותר מזה שאלות טובות יגרמו ללקוח שלכם לחשוב ולפגוש את עצמו במהלך השיחה. זה יאפשר לנו לייצר שיחה מרשימה שמשאירה אצל הלקוח חותם, ויקרב אותנו לעסקה.


  • הצלחה במכירות טלפוניות קורית כשאנחנו מבינים איך להעביר מסר בצורה מדוייקת. 

זה אומר שכל עוד לא ברור לנו מה השירות שלנו מאפשר, מה הוא פותר, מי קהל היעד הכי נכון, איזה כאבים הוא פוגש, אילו התנגדויות הוא מציף השיחה שלנו כאילו לא תהיה 'שלמה'. וזה תהליך שלוקח זמן. 


כבעלת עסק עובר זמן עד שאני מתיישבת בנישה הספציפית שמתאימה לי, בפורמט של המוצר שהוא הכי נכון לי וזה ממש תהליך של דיוק ומיקוד והבנה מאוד מאוד עמוקה של העשייה שלי עם עצמי לפני שזה בא לידי ביטוי בשיחות מכירה טלפוניות.



אני לא מנסה להלחיץ, להפך אני מנסה לעודד בכך שאני מבקשת ממך לתת לעצמך זמן כדי להצליח במכירות טלפוניות. אין קיצורי דרך. בעולם שלם של מכירות טלפוניות טיפים בלבד לא יוכלו לייצר שינוי התנהגותי שיחזיק לאורך זמן.


מצד אחד יש דברים שיתיישבו רק מתוך הזמן. מצד שני מאחר ואנחנו לא נשב ונחכה עד שהדברים יתיישבו, אני כן מציעה לקחת ליווי מקצועי שיעזור לך להתחזק בזווית של המיומנות. מיומנות העברת המסר. במכירות זה מאוד בא לידי ביטוי בשפה של תועלות. אנחנו ממש צריכים ללמוד איך לדבר אחרת, בשפה שבה הלקוח מבין מה הוא מקבל, מה הוא יכול לעשות ומה הוא מצליח בזכות השירות שלנו וכל עוד החלק הזה נעלם מאוצר המילים שלנו יהיה לנו יותר קשה לסגור עסקאות. 


כשאנחנו בתוך הדבר הרבה פעמים אנחנו לא רואים את התמונה המלאה ואיש מקצוע לגמרי יכול לעזור לנו להבין את המסרים שאנחנו מפספסים בשיחות המכירות הטלפוניות שלנו.



 

יש מיומנות שאנחנו לא נולדים איתה כמו מכירה טלפונית -

הדרכת מכירות זה מקום טוב להתחיל.


כדי להצליח במכירה טלפונית כדאי לעשות הדרכת מכירות.


1. הסיבה הראשונה היא העובדה שמכירות זה עולם. זה עולם עם חוקים, זה עולם עם פעולות, זה עולם שאם לא הגעת ממנו, כדאי ללמוד אותו. 


אני מגיעה מ 15 שנות ניסיון בעולם המכירות. יש פעולות כמו פולואפ למשל, שהן עבורי מובן מאליו. 

לי זה מרגיש מקובל לחלוטין ליצור קשר עם לקוח שהתעניין ולא סגר, ולשמור איתו על קשר ולנסות לראות מתי זה יהפוך להיות העסקה שמתאימה לו. בשביל הרבה עסקים, מהלך כמו פולואפ מרגיש כמו ללכת על לבה. זה מעורר אצלם את כל קשת הרגשות החל מנואשות ועד רדיפה אחרי הלקוח.


בפועל, זה ממש בסיסי ואין עסק שלא עושה את זה. יש עוד עשרות דוגמאות כאלה. מקובל לחלוטין לבקש מקדמה, לשלוח חוזה התקשרות, לדבר על התשלום במעמד השיחה, להגיד לא להנחות, להשיב להתנגדות ולא לסיים את השיחה ברגע שהיא עולה ועוד ועוד. הדרכת מכירות מלמד את כל הנורמות שמקובלות במכירות, ועבור מי שלא מגיע מתוכן יש אינספור הזדמנויות עסקיות שאנחנו עשויים לפספס אם זה לא משהו שלמדנו והתנסינו בו.

אם אנחנו רוצים הצלחה במכירות טלפוניות הדרכת מכירות  היא הצעד הראשון שלנו לעבר ונכון לומר וזה גם מה שאני רואה בשטח, רוב העסקים שנסגרים בשנים הראשונות הם עסקים שלא הצליח בכל מיני דברים, וסיכוי סביר שמכירות הוא אחד מהדברים האלה.



2. הסיבה השנייה שבגללה חשוב לעשות הדרכת מכירות, במיוחד אם רוצים להצליח במכירות טלפוניות, היא העובדה שזו ההשקעה הכי משתלמת שיש. הדרכת מכירות היא הוצאה שהמטרה הכי בולטת שלה היא להחזיר את עצמה, על ידי סגירה של יותר עסקאות. כשאנחנו נמצאים בתחילת הדרך, כל פנייה שמגיעה אלינו, בעלת חשיבות עצומה עבור התזרים שלנו, הביטחון העצמי שלנו ובניית השם שלנו. ככל שאנחנו לא יודעים להפוך לקוחות מתעניינים ללקוחות משלמים מצד אחד ומצד שני אנחנו מנסים לייצר לעצמנו יותר פניות על ידי שיווק העסק, אנחנו פשוט לא מתקדמים.


אני זוכרת שניסיתי להבין, בעל עסק שמחפש הצלחה ב מכירות טלפוניות הדרכת מכירות מתי היא הדבר הנכון עבורו? כלומר באיזה שלב …האם זה עוד לפני הפניות הראשונות במהלכן, או דווקא רגע לפני שמחליטים להרים קמפיין או איפה שהוא באמצע.שאלתי את הקהל שלי שהתנסו ביותר מהדרכת מכירות אחת במהלך המחזור העסקי שלהם, ולא רק אצלי מתי לדעתם זאת התקופה הכי נכונה לעשות הדרכת מכירות והתשובה שחזרה על עצמה והפתיעה אותי מאוד הייתה "בכל שלב"...


עכשיו ברור שאני משוחדת, אבל מעמד מכירה יכול לפגוש אותנו בכל שלב בעסק. ההצעה שלנו  עצמה יכולה להשתנות בהתאם למוצרים שישתנו עם המיקוד העסקי שלנו, אבל ההתנהלות שלנו, הנקודות החשובות, אופן החזקת השיחה, התגובות שלנו להתנגדויות השיטה שלנו שבעזרתה נצליח במכירות טלפוניות תישאר אותו הדבר.


 


מכירות בטלפון דורשות מאיתנו ריכוז, נוכחות ויכולת של ניהול זמן ויכולת להוביל את הצד השני


מכירות בטלפון יגיעו לרוב לאחר חשיפה של קהל היעד שלנו לתוכן שיווקי שלנו או אולי בעקבות המלצה, בכל מקרה זאת תהיה האפשרות הראשונה שלנו להציג ולשדר את התדר שלנו בלייב.זה המקום שלנו להוסיף עוד מימד למה שהלקוח פגש מאיתנו עד עכשיו.


זה תוספת של הקול שלנו, של התגובות שלנו בזמן אמת, של אופן החזקת המרחב הזה, כי שיחה טלפונית זה מרחב שנוצר. כמו שאתם הולכים לסדנא, ויש מנחה, כמו שאתם פונים לייעוץ ויש מומחה בשיחה טלפונית יש את שתיהן. 

יש מנחה מומחה.


ולכן יש לנוכחות שלנו ולמה שאנחנו משדרים כסמכות במהלך ההתנהלות שלנו במכירות בטלפון חשיבות גדולה. אנחנו נרצה לוודא שבשיחה הטלפונית אנחנו נצליח מצד אחד לייצר חיבור וזרימה ומצד שני ננהל את הסיטואציה בצורה מקצועית. 



זה דורש מאיתנו להיות מרוכזים, להיות בנוכחות אמיתית, להבין מה המסלול שאנו רוצים להוביל את הלקוח בשיחת המכירה הטלפונית, זאת לא סתם שיחה על קפה בוא נקשקש קצת. 

זאת שיחה רצינית, עם אג'נדה ברורה והתנהלות שיטתית.


הרבה פעמים נוצר פער בין מה שאנחנו משדרים בשיחה לבין מה שעובר מהשיווק שלנו,נניח פתאום איזה חוסר ביטחון  כזה שנורא מורגש לצד השני. 

כששיחת המכירה הטלפונית שלנו לא חזקה יוצא משהו מאוד אנמי ואנחנו נופלים לים התחרות הלא מעניינת של כל שאר אנשי המקצוע בתחום שלנו.

מצד שני, גם אם השיווק שלנו לא כזה בולט ולא הכי מדוייק אבל שיחת המכירה שלנו מצליחה להרשים ומצליחה להעביר את המסר של הפתרון שלנו בצורה טובה, נוכל לסגור יותר עסקאות ולהתקדם. 


אני פוגשת את זה הרבה בדמות של עסקים שלא לגמרי מגובשים על הרעיון העסקי שלהם.

זה שלב שהוא טבעי בתחילתו של עסק, אבל מאוד משפיע גם על השיווק וגם על המכירות. דווקא אז אני מוצאת שהחוכמה בלמידה של איך להצליח במכירות טלפוניות חשובה מאוד כי יש יותר סגירות ואז קל יותר להבין איך למקד את השירות. לרוב אנחנו חושבים שצריך ללכת במסלול ההפוך, אבל דווקא הדיוק מתוך העשייה בשטח למול לקוחות מפיל לנו את האסימונים הכי גדולים ומאפשרת לנו דיוק עסקי שתואם לשוק ולא דיוק עסקי שקורה מתוך התחושה הפנימית שלנו שלא מבוססת על הקהל. 


מכירות בטלפון זה כלי, זה ממש כלי לפיתוח העסק שלנו. 

מעבר לנושא של התזרים והכסף זאת בעצם הדלת שדרכה אנחנו יכולים להשפיע באמת על הקהל שלנו. 

יש אמירה מסויימת מצד הלקוח כשהוא מוכן לשלם. זה אומר שהוא סומך עלינו שהוא מאמין בנו שהוא מוכן לעשות שינוי…

ולפעמים שיחת מכירה מדוייקת ועיניינית עושה את הסוויטצ' הזה. 


יותר מזה, על מנת להצליח במכירות טלפוניות אנחנו צריכים ממש ללמוד את שפת המכירות. שזה אומר לדבר בצורה ברורה על השירות שלנו. מבחינת מה זה מאפשר ללקוח להשיג, מבחינת מה זה נותן ללקוח לעשות ומבחינת איך זה מקדם אותו. ההבנה של המסרים האלה עוזר לנו כעסקים להיות הרבה יותר מדוייקים גם בשיווק שלנו.

למשל איילה, שהיא מאמנת לאורח חיים בריא העלתה כמה וכמה קמפיינים שיווקיים שהזרימו לה לפעמים 10 פניות חדשות ביום (שזה המון). היה לא מאוד קשה למכור להם כי לא הייתה לה בהירות לא לגבי המוצר שלה, ולא לגבי הדרך הנכונה לנהל את השיחת מכירות בטלפון.


 

את לא תצליחי בלי לדעת איך למכור (בטלפון) כי מכירות טלפוניות הן חלק שלא ניתן לוותר עליו בצמיחה והתפתחות של העסק שלנו.


ללמוד איך להוביל ואיך לנהל שיחות מכירות טלפוניות ואיך להצליח במכירות טלפוניות יכול להיות ההבדל הדק בין עסק שמתקדם לעסק שנסגר.


כמות הפעמים, שאני נשאלת על למה לא פשוט להוציא את המכירות למישהו חיצוני במקום להתמודד עם האספקט הזה של מכירות בעסק שלנו היא מטורפת. ואני תמיד עונה את אותה התשובה.

אם אנחנו מכניסים מישהו לעסק שלנו, אנחנו צריכים:


  • להדריך אותו

  • ללמד אותו

  • לדייק אותו

  • לנהל אותו

  • להאזין לשיחות שלו




וגם להתמודד אתו שזה אומר:

  • שיחות משוב

  • שיחות מוטיבציה

  • שיחות לא נעימות

  • ועוד הרבה הרבה פעולות חשובות.


כמות האנרגיה שאנחנו נוציא על שיחות מכירה ועל ניהול עובד הן זהות לחלוטין, ולכן נכון להעביר את המכירות הטלפוניוות לעובד / מישהו חיצוני אך ורק מתוך שיקולי גדילה ולא מתוך המנעות וחשש מלהתמודד עם השיחות עצמן.


אני שומעת הרבה מאוד הסתייגויות מהנושא הזה של שיחות מכירה, וזה באמת נושא שהוא מאוד רגשי.


זה פוגש אותנו בהרבה צמתים כמו האם אני אצליח לספק את הסחורה, האם אני מספיק טובה, האם אני שחצנית ויהירה, האם אני מקצועית והרבה האם האם האם. הפוקוס שלנו נמצא במקום הלא נכון. למעשה השאלות שאנחנו צריכות לשאול את עצמנו בזווית של מכירות היא האם הימנעות שלי מהתחום הזה משרת את המקום שאנחנו רוצות להגיע אליו וכל עוד לא ניקח שליטה, זה גם מה שינהל אותנו ויעכב אותנו מלהצליח במכירות טלפוניות.


אין עסק מצליח שלא יודע למכור. הלקוחות לא מגיעים בפקס…. כדי להוביל את העסק שלי להצלחה, גם במכירות טלפוניות, אני נדרשת לגלות את האני המנהיגה, האני המובילה, האני שרוצה להשפיע, האם אני מוכנה למימוש, האם אני מוכנה לשים בצד שק שלא אמונות ומחשבות שהוא פשוט לא תואם את בעלת העסק שאני רוצה להיות.


(אם כבר הגעת לכאן, אולי תקחי לך רגע ותכתבי לעצמך מי בעלת העסק שאת רוצה להיות?)



התכתבות בוואטסאפ זה לא שיח שמוביל למכירה כמו מכירות טלפוניות. כשאנחנו מתחבאים מאחורי הצ'ט אנחנו לא נעשה כסף, ולא נבנה ככה עסק.


גם אנחנו כלקוחות, שרוצים ומוכנים לשלם רוצים לחוות את בעל העסק, רוצים לשאול שאלות רוצים שימכרו לנו… מכירות טלפוניות זה כלי מקובל לחלוטין, לקידום ולעשייה של עסקים.


כדי להצליח במכירות טלפוניות אנחנו צריכות ללמוד איך לנהל את כל המרחב הזה של המכירה החל מהרגע שאנו חשות ספק פנימי ועד הרגע שאחרי התשלום של הלקוח. אני למשל, עבדתי במוקדים טלפוניים רוב חיי. 15 שנה שהייתי רגילה להוציא שיחה אחרי שיחה, לעשות פולואפים, לקבל "לא", לשלוח הצעות מחיר, לעשות את זה מהר, לעשות את זה מחדש כל חודש בחודשו וכל השגרה הזו היא לגמרי חדשה ללא מעט עסקים.


כל מהלך כזה הוא התמודדות. אני מבינה את זה לחלוטין, וברגע שהמאמץ הזה יתחיל להשתלם, ונתחיל לחוות הצלחות- נצטער על כל רגע שלא היינו במקום הזה שמוכן לטרוף וללמוד ולהפוך מכירות טלפוניות לשגרה של העסק שלנו!



 

31 צפיות0 תגובות
bottom of page