top of page
  • תמונת הסופר/תyana rizman

איך לכתוב פניות קרות בעזרת CHAT GPT?

עודכן: 24 בספט׳ 2023

כבעלי עסקים אין ספק ששיחות קרות ופניות קרות יכולות להיות משימה לא אהובה במיוחד.

זה דורש מאיתנו גם להיות מאוד פעילים, גם להתמודד עם דחייה, וגם לבזבז הרבה זמן על חשיבה ותכנון.

מי שרוצה להגיע לארגונים או פשוט לפנות לקהל היעד שלו באופן יזום, ומצליח לייצר לעצמו כמה וכמה תבניות כאלה על מנת להתקדם ולהצליח להתמודד עם הקושי הראשוני, שהוא הרבה פעמים נוסח הפנייה עצמה. בעיני, האתגר האמיתי בפניות האלה הוא למשוך את תשומת ליבו האמיתית, ולגרום לו בכלל לקרוא את מה שכתבנו. זו מטרה שאנחנו לא שמים עליה מספיק דגש ובעיקר מתמקדים בלשלוח כמה שיותר פניות.


באופן אישי, אני חושבת שיש לפניות קרות הרבה יתרונות:


  1. פניות קרות דוחפות אותנו לפעולות אמיצות וליציאה קבועה מאזור הנוחות שלנו. זה נשמע טריוויאלי אבל בפועל זה לא רק מקדם את העסק אלא מאוד מחזק את הביטחון העצמי שלנו.

  2. פניות קרות מאפשרות לנו כל הזמן לסגור עסקאות או "לבשל" מהלכים עסקיים בלי להיות תלויים בקמפיין כזה או אחר. הרבה פעמים אני רואה בעלי עסקים "שהתמכרו" ללידים החמים וברגע שמשהו בתנועה לא עובד טוב, או קמפיין פחות מוצלח אז הירידה בתוצאות היא מאוד משמעותית. מי שכל הזמן עוסק גם בפעילות "קרה" מבטל את התלות הזאת ומייצר תהליכיות קבועה בעסק. אני אדגיש ש"פעילות קרה" יכולה להיות בעלת עסק שרוצה להרצות בארגונים, יכול להיות עסק שרוצה להגיע לקהל מפלח מסויים בלינקדאין, אולי בעל עסק שרוצה להתארח בכל מיני פודקאסטים שונים... כלומר זה גם סוג של "פיתוח עסקי" שכל הזמן חושב קדימה ומחפש הזדמנויות נוספות לחשיפה לעשייה ולקידום העסק.

  3. הפיתוח של ה CHAT GPT מושלם לסוג כזה של מהלכים מה שהופך את הפעולה הזו למשמעותית יותר קלה ויותר רכה לביצוע, אז בעצם- למה לא?


שימוש בצ'אט GPT יכול ליצור אימיילים/ נוסחי פנייה נהדרים ולשפר את הסיכויים שלנו ליצור קשר.

ה GPT או כפי שאני אוהבת לקרוא לו ג'פאטי, מאפשר לנו ליצור מיילים מותאמים אישית ויעילים תוך דקות ספורות, מבלי לבזבז ימים על מחשבה והתלבטות איזה שורה ואיזה פסקה ואיזה כותרת.

אם תשתמשו בדגשים שהנחתי כאן, תוכלו להשתמש בצ'אט GPT כדי לשפר את אסטרטגיית הפניות הקרות של העסק שלך ולבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים. ב א ח ר י ו ת !


הדבר הראשון שאני לרוב רואה, זה שאנחנו שולחים "גוש" מילים שנראה כמו כל הודעה או מייל אחר, ולמעשה לא מצליחים להתבלט או ממש לעורר עניין. התוכן עצמו מאוד מדבר עלינו ועל מה אנחנו רוצים להשיג, כך שהוא מלכתחילה התוכן לא מעניין וגם ויזואלית ההודעה שאנחנו שולחים לא מאפשרת לעין של הצד השני לרצות לקרוא כי הכל נראה כמו "גוש".

אני מצרפת כמה דוגמאות שתוכלו להבין לאיזה סוג של 'גושים' אני מתכוונת:



בהמשך ישיר לתופעת ה "גוש", הדבר האחרון שאני מקבלת כאן כמסר זה שההודעה נכתבה לי ועבורי באופן אישי. זה גנרי לגמרי, מה שאוטומטית מכבה את הרצון שלי לקרוא, או בכלל להגיב.

בסוף תמיד מונח לינק וכל מה שהמהלך הזה משדר בפועל ישיר מדיי.

אפילו שאני מאוד מאמינה בחוק המספרים אני חושבת ששינויים מאוד קלים יכולים להשיג

תוצאות הרבה הרבה יותר טובות.


אלו הם הדגשים שאני מוצאת כמאוד חשובים, ואם תשימו לב עליהם בעזרת עבודה עם ג'פטי המלך, תוכלו להשיג פניות והמשכיות מתוך המהלך עצמו:



1.הכותרת


דפיקה בדלת. טוק טוק.

זאת המשמעות של הכותרת שלכם. היא צריכה להיות מעניינת, ואישית.

היא צריכה להישמע כאילו אתם כותבים למי שאתם פונים אליו באופן אישי.

אפשר לכוון את ג'פטי לקהל היעד שלכם, כך שהכותרת תתאים לעולם המושגים שלו, וגם באמת לבקש כותרת מסקרנת שמעבירה תחושה של מייל שנכתב באופן אישי. אנחנו נופלים למקום מאוד רשמי

מה שגורם למסרים שלנו להיבלע ולא לקבל התייחסות. אני אומרת דווקא להיות פחות "רשמיים" ויותר

"אישיים". זה מה שתופס את העין ומאפשר לנו להמשיך לשלב הבא



2.חלקו את המייל לשני חלקים שונים

אני ממליצה לחלק את המייל ויזואלית לשתי פסקאות. אנחנו רק מושכים מקצה תשומת הלב של מי שפתח את המייל ולכן אנחנו צריכים "למשוך אותו פנימה" כשאנחנו שולחים מלא מלל ללא הפרדה,

יש סיכוי גבוה שהמקבל בכלל לא יקרא אותו.

החלק הראשון צריך להיות שתיים או שלוש שורות הפונות לנמען ולמה שהוא עושה.

לדוגמה, "ראיתי אותך ושמתי לב שאתה..." או "התרשמתי מהעשייה שלך בנושא...."

אנשים היום כמהים לתחושת חשיבות ולתחושת השפעה.

תמצאו על ידי חנופה כנה(!), ועל ידי הערכה וסקרנות אמיתית(!) איפה אתם מתחברים, מזדהים, למדים, מבינים, חושבים משהו בעקבות משהו שראיתם או זיהיתם בצד השני.

אולי חגג יומולדת. קיבל קידום? הביא דעה? דיווח משהו?

למשל :"התרשמתי מהפעילות של המשרד שלך, נראה שאתם שמים דגש על יסודיות ומקצוענות"

זה מספיק כללי כדי להתאים לכל משרד, ומספיק חנופי כדי שאנשים ירצו להמשיך 'לשמוע' את מה שהיה לנו לכתוב.

החלק השני יכול כבר להיות יותר "בסלון" ולדבר יותר עלינו ועל מהות הפנייה. רק אחרי שעברנו דרך הדלת והכותרת שלנו עבדה, ורק אחרי שגרמנו לצד השני לפתוח את הראש לגבינו, רק עכשיו, אפשר להציג את עצמנו ואת מה שהיה לנו בראש כמהלך עסקי משותף לעתיד.

השפה צריכה להיות שיחתית ולא רשמית. כלומר, אנחנו רוצים להשתמש ב CHAT GPT כדי שהנוסח יוכל להיות מספיק גנרי וכללי, כדי שיתאפשר לכם לשלוח הרבה פניות כאלה, ומצד שני להשתמש בגוף שני, ובשיח מאוד אחד על אחד באופן שיעביר תחושה של התכתבות פרטית ולא חלק משליחה כללית ורובוטית.



3.עודדו תגובה

סוף המייל או סוף הפנייה אמור לעודד את הנמען להשיב, לא לקנות.

כדאי לעשות זאת על ידי שימוש בשאלות פתוחות שהנמען לא יכול להתאפק לענות עליהן.

לדוגמה, "תגיד לי מה אתה חושב על זה", "מה אתה אומר?" או "מה יש לך בראש?" זה יראה שאתה באמת מתעניין במה שיש להם להגיד ולא רק מנסה לבצע מכירה. הגנום האנושי פשוט לא מסוגל לעמוד בפני מישהו שרוצה לשמוע את הדעה שלנו על משהו ואנשים מגיבים ומשתפים וזה מרים את השיחה למערכת יחסים. כלומר, כאן כבר יש "מעורבות" וכאן זה מקום הרבה יותר נעים לדבר יותר "ביזנס" ולהציע הצעות ולהציג מוצרים. השיחה המקדימה היא מהותית לפתיחת " קולטני הקשב" של הנמען, כך שתהליך המכירה שלנו הופך ליותר קל , כי הצד השני רוצה לשמוע, רוצה לשתף. בלי החלק הזה, הכל הרבה יותר קשה.

בקיצור,


אם אתם כבר תקופה יודעים שאתם צריכים לייצר פניות קרות או פונים כיום ורוצים לדייק, שבו קצת עם ג'פטי, תשחקו עם הקווים המנחים שהנחתי כאן. אני יודעת שתקבלו תוצאות מעולות. זה לא תמיד לגמרי "מלוטש". צריך לעשות דיוקי לשון, לנקות מזה את האנגלית המשובשת ולתרגם, לנסות בעברית ולדייק שוב. אבל בסוף, בעבודה של חצי שעה, שעה, אתם מסיימים עם זה מייצרים לעצמכם תבניות שאתם אוהבים ומתחילים לשלוח. לגמרי שווה את זה






78 צפיות0 תגובות
bottom of page